۴ دلیل برای ضرورت خرید کردن خانمها
خانمها عاشق خرید هستند این بر همگان واضح و مبرهناست! اما معمولا آقایان اسم خرید که می آید مو بر بدنشان سیخ میشود( البته همین اول بگویم در هردوقشر استثنائاتی وجود دارد که به عدد انگشتان دستاند)
یک خانم اگر خسته باشد، اگر افسرده باشد، اگر عصبانی باشد، و اگر هر اخلاق منفی دیگری وجودش را پر کرده باشد با خرید حالش خوب میشود.
تازه هر خانم برای هر خریدش در سه مرحله لذت میبرد:
مرحلهی اول گشتن برای پیدا کردن بهترین نوع چیزی که میخواهد
مرحلهی دوم خریدن آن
و مرحلهی سوم نشان دادن چیزی که خریده است به دیگران.
اما من در این متن میخواهم دلایلی برای این مسئله یعنی علت لذت خرید بیان کنم. دلایلی که ثابت کند این رفتار نه تنها بد نیست بلکه خیلی خوب و ارزشمند و مفید است.
راستی چرا خانمها خرید را دوست دارند؟
۱) اولین و ریشهای ترین دلیل برای دوست داشتن خرید، زیبائی شنایی و زیبائی طلبی خانمهاست.
یک زن زیبائیها را میبیند و از دیدن آنها لذت میبرد. زیبائی یک گل را آنطور که یک زن میبیند هرگز مرد درک نمیکند. به همین دلیل است که به خانمها گل هدیه میدهند ولی به مردان جوراب!
( بازهم میگویم استثنائات را نادیده میگیریم)
بخاطر همین زیبائی طلبی، وقتی یک زن چیز زیبائی میبیند از گل گرفته تا یک سنجاق سر، و یا حتی یک لیوان، و یا ظرف و یا هرچیز دیگری، سلولهای مغزش سریع قلقلک میشود و زیبائی آن شئ اورا تشویق به تصاحب آن میکند. اینجاست که دست در جیب میرود و خرید اتفاق میافتد.
البته که سلیقهی زیبائی شناسی خانمها هم از زمین تا آسمان منفاوت است و این دایرهی امکان خرید را بسیار وسیع و متنوع میکند.
۲) دومین دلیل چند وجهی بودن خانمهاست. یک زن هم بهخودش و ظاهر وباطنش میرسد هم به اعضای خانوادهاش. هم ظاهرش را درست میکند و هم به فکر ارتقای اندیشهاش است. هم مدیر وجود خودش است هم مدیر وجود بچهها و شوهرش. هم مدیر خانهاست و لوازم آن و هم اگر شاغل باشد مدیر محدودهی شغلی خود.
زن به زیبائی و به قوام و شکلبندی همهی اینها فکر میکند وتصمیم می گیرد. در مغز زن هزار نقشه و طرح است که اجرا میشود. و برای اجرا شدن این طرحها و نقشهها و برای مدیریت همهی این شاخهها خرید وسائل لازم است.
۳) زنها بجز تعداد اندکی از آنها تنوع طلباند. همان تعداد اندک هم اندکی را تنوع طلب هستند.
زنها اگر یک کیف را مدتی دارند و پاره نشود دیگر بعد از چند وقت( بسته به میزان تنوع طلبیشان) تاریخ انقضایش به پایان میرسد. زیرا زن با روحیهی تنوع طلبیاش از آن خسته میشود. روح او یک کیف جدید و بروزتر نیاز دارد و این یک نیاز غیرقابل انکار است. بخصوص اگر مد را هم در نظر بگیرد.
تنوع طلبی برخلاف نظر عموم خصوصیت بدی نیست. تنوع طلبی یکی از ارکان خلاقیت است. آدمهای خلاق تنوعطلب اند و یا به عبارتی با تنوع در پیرامونشان، خلاقیتشان شکوفاتر میشود.
انسان خلاق است و زنده به خلاقیت خود است. انسانی که خلاق نباشد و هر روز روز جدیدی نسازد، انسان نیست. هر انسانی هر چند فکر کند خلاق نیست، در اوج خلاقیت است. چون هیچ دو روز هیچ انسانی شبیه هم نیست، و حتما تفاوت دارد، ممکن است این تفاوت چشمگیر نباشد اما هست، حتی در حالات و روحیات فرد، شکل میگیرد.
بخاطر همین خصوصیت خلاقیت و تنوع طلبی، که لازمهی زن بودن و شکل گیری زیست یک زن کامل و صحیح است، خرید که نیاز خلاقیت است شکل میگیرد.
۳) مهمترین عامل خرید که اثرش به اطرافیان یک زن برمیگردد، خرید برای ادارهی اقتصاد خانواده است.
شکلگیری یک خانواده با مدیریت داخلی زن و مدیریت کل یک مرد شکل میگیرد. خانمها به عنوان مدیران داخلی خانواده، مسئول دخل و خرج، و تامین احتیاجات غذائی پوشاک و دیگر احتیاجات خانوادهاند. و اگر یک خانم وظیفهاش را در این زمینه انجام ندهد، خانه و خانواده از هم پاشیده و متزلزل میشود. لباس و خوراک و وسائل تحصیل و بازی بچهها و حتی احتیاجات همسران، علاوه بر نیازهای خود زن، بهانههای خوب و موجهی برای خریدند.
زنها فقط برای خودشان نمیخرند، آنها بیشتر برای دیگران میخرند.
۴) و دلیل آخر که کاملا اجتماعی است چرخیدن چرخ اقتصاد است. به نظر شما اگر خانمها خرید نکنند دیگر اقتصادی میماند؟
شما به کسبو کارهای رایج در پیرامون خودتان بنگرید، بغیر از خوراکیفروشها، چند درصد کسبوکارها به خانمها برمیگردد.
میبینید که وجود خانمها عامل بقای خیلی از مشاغل و کسبکارهاست.
اگر خانمها خرید نکنند و نیازهای خود و خانوادهی خود را نخرند، چرخ افتصاد نمیچرخد و بزودی خیلی از آدمها شغلشان را از دست داده و خانهنشین میشوند.
خرید خانمها نان سفرهی خیلی از خانوادهها را تامین میکند.
مواردی که گفتم، دلایلی است که به ذهن من رسید شما هم اگر دلیلی به نظرتان میرسد در قسمت کامنت بنویسید و متن را کامل کنید.